Informácie o projektoch, do ktorých je naša materská škola zapojená
- školské mlieko -
Zapojením detí do Európskeho školského mliečneho programu, ktorého vyhlasovateľom je Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, sa snažíme o to, aby deti konzumovali mliečne výrobky a prijímali vyváženú stravu.
- školské ovocie -
Počas školského roka majú deti možnosť prostredníctvom projektu Školský program jesť veľa ovocia a zeleniny a dozvedieť sa, aké je dôležité pre náš organizmus.
Zlepšujú našu kondíciu, posilňujú náš imunitný systém a sú výborným zdrojom prírodnej energie. Organizátorom je Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
Dodávateľ Boni Fructi, pravidelne zabezpečuje čerstvé ovocie, zeleninu, alebo výrobky z nich do MŠ. OZ hradí 20% z ceny dodaného ovocia alebo zeleniny.
Cez projekt sme už získali ovocné stromy (jabloň, hrušku, slivku, marhuľu i malinové kríky), ktoré deti spoločne s personálom MŠ zasadili na školskom dvore
- Zelená škola -
Zapojením sa do projektu Zelená škola, materská škola pokračuje v plnení úloh novo-schváleného enviromentálneho akčného plánu na tému ODPAD. V MŠ sa v spolupráci s členmi OZ Rada rodičov realizujú výmenné obchody hračiek a kníh, tvorivé dielničky. S rodičmi sa každoročne uskutočňujú brigády, v rámci ktorých sa už z drevených paliet zmontoval kompostér, vytvorili sa vyvýšené záhony, do ktorých sa zasadili jahody a zelenina, vyrobila sa knižná búdka na celoročný výmenný obchod s knihami a dotykový chodník.
- predplavecká príprava -
Deti v spolupráci so Šport klubom Senec, pod vedením p. Ivany Hofericovej, majú možnosť dvakrát do roka absolvovať týždenný kurz predplaveckej prípravy, ktorý prebieha v areáli X-Bionic v Šamoríne. Deti si osvojujú základy predplaveckej prípravy a odstraňuje sa u nich strach z vody.
- Tréning fonematického uvedomovania -
Tréning fonematického uvedomovania sa realizovalpočas školského roka a je určený pre deti s pokračovaním plnenia povinného predprimárneho vzdelávania. Pani učiteľka prvky tejto metódy zaraďuje aj do výchovno-vzdelávacieho procesu s deťmi plniacimi povinné predprimárne vzdelávanie.
Výsledky tréningu sa prejavili pri vyšetrení školskej zrelosti detí. Tieto fonematické schopnosti sa významne podieľajú na budúcej kvalite čítania, stimulujú u dieťaťa tzv. predčitateľské spôsobilosti. Materská škola preventívne pôsobí proti možnému zlyhaniu dieťaťa v základnej škole.
- Deň Zeme -
Cieľom tohto dňa je, aby sme si pripomenuli našu závislosť od cenných darov, ktoré nám Zem dáva, a uvedomili si, že prírodné zdroje nie sú nevyčerpateľné. Treba sa preto, a v dnešných časoch venovať otázkam ochrany životného prostredia a zachovania biodiverzity pre budúce generácie.
Deti sa zapájajú do projektu, ktorý organizuje Mesto Senec na Námestí 1. Mája. Sadia sa rastlinky, formou prednášok sa deti dozvedia ako sa zodpovedne správať k nášmu životnému prostrediu, ako nakladať s odpadmi, neničiť biodiverzitu.
V triedach sa rozprávame o ochrane prírody, o planéte Zem a pod., vyrábajú sa spoločné plagáty zamerané na Deň Zeme. Nakúpia sa kvetináče, hlina a semienka a zasadia sa v každej triede rastlinky ako pažítka bazalka, žerucha a pod. Pažítku aj žeruchu si potom deti dávajú na chlebík. Na dvore sa zbierajú odpadky, pozametá a pohrabe sa dvor… V rámci vychádzky sa deti zastavia v neďalekej predajni COOP Jednota, kde si vyskúšajú ako a čo vyhadzovať do stroja na recyklovanie /fľaše a plechovky/.
- pomocný vychovávateľ -
MŠ sa zapojila do výzvy MŠVVaŠ SR: Pomocný vychovávateľ. Projekt je financovaný z Plánu obnovy a odolnosti v rámci pilotného overovania podporných opatrení do vzdelávania. Pomocný vychovávateľ podľa pokynov učiteľov materskej školy pomáhal pri: • adaptácii detí na prostredie materskej školy, • komunikácii s deťmi a ich zákonnými zástupcami, • prekonávaní architektonických bariér, • činnostiach zabezpečujúcich životosprávu (osobná hygiena, stravovanie, odpočinok), • obliekaní a vyzliekaní detí v rámci prípravy na pobyt vonku alebo odpočinok, • zabezpečovaní bezpečnosti a ochrany zdravia detí počas pobytu vonku a pri napr. sezónnych činnostiach, pri preprave hromadnými dopravnými prostriedkami, • udržiavaní pozornosti detí počas predprimárneho vzdelávania, • iných činnostiach súvisiacich s plnením školského vzdelávacieho programu.