Informácie o projektoch, do ktorých je naša materská škola zapojená
- školské mlieko -
Zapojením detí do Európskeho školského mliečneho programu, ktorého vyhlasovateľomje Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, sme sa snažili o to, aby deti konzumovali mliečne výrobky a prijímali vyváženú stravu.
- školské ovocie -
Počas školského roka 2021/2022 mali deti možnosť prostredníctvom projektu Školský program jesť veľa ovocia a zeleniny a dozvedieť sa, aké je dôležité pre náš organizmus. Zlepšujú našu kondíciu, posilňujú náš imunitný systém a sú výborným zdrojom prírodnej energie. Organizátorom je Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR. Dodávateľ Boni Fructi, pravidelne zabezpečuje čerstvé ovocie, zeleninu, alebo výrobky z nich do MŠ. OZ hradí 20% z ceny dodaného ovocia alebo zeleniny. Cez projekt sme získali ovocný strom (jabloň), ktorú deti spoločne s personálom MŠ zasadili na školskom dvore
- Zelená škola -
Zapojením sa do projektu Zelená škola, materská škola pokračovala v plnení úloh novo-schváleného enviromentálneho akčného plánu na tému ODPAD. V jarných mesiacoch sa v spolupráci s členmi OZ Rada rodičov zrealizoval výmenný obchod hračiek a kníh. Deti si z domu priniesli hračky a knihy, ktoré už nepotrebovali a mohli si výmenou odniesť to, čo sa im zapáčilo a vedeli by to využiť.
S rodičmi sa uskutočnila aj brigáda, na ktorej sa z drevených paliet zmontoval kompostér, vytvorili sa vyvýšené záhony, do ktorých sa zasadili jahody a zelenina, vyrobila sa knižná búdka na celoročný výmenný obchod s knihami. Na záver školského roka, 28.06.2022, sa uskutočnili tvorivé dielne, v rámci ktorých si deti spoločne s rodičmi v areáli školského dvora vyrobili z odpadového materiálu svietniky, vázy, detské korunky na hlavu….
- predplavecká príprava -
V spolupráci so Šport klubom Senec, pod vedením p. Ivany Hofericovej, sa deti predškolského veku v tomto školskom rokumali možnosť zapojiť do celoročného projektu Predplaveckej prípravy, ktorý prebiehal v areáli X-bionic v Šamoríne. Deti zvládli základy predplaveckej prípravy a odstránil sa u nich strach z vody.
- Tréning fonematického uvedomovania -
Tréning fonematického uvedomovania sa realizovalpočas školského roka a bol určený pre deti s pokračovaním plnenia povinného predprimárneho vzdelávania. Pani učiteľka prvky tejto metódy zaradila aj do výchovno-vzdelávacieho procesu s deťmi plniacimi povinné predprimárne vzdelávanie.
Výsledky tréningu sa prejavili pri vyšetrení školskej zrelosti detí. Tieto fonematické schopnosti sa významne podieľajú na budúcej kvalite čítania, stimulujú u dieťaťa tzv. predčitateľské spôsobilosti. Preventívne sme pôsobili proti možnému zlyhaniu dieťaťa v základnej škole.
- Deň Zeme -
cieľom tohto dňa bolo, aby sme si pripomenuli našu závislosť od cenných darov, ktoré nám Zem dáva, a uvedomili si, že prírodné zdroje nie sú nevyčerpateľné. Treba sa preto, a v dnešných časoch venovať otázkam ochrany životného prostredia a zachovania biodiverzity pre budúce generácie.
Deti sa zapojili do projektu, ktorý organizovalo Mesto Senec na Námestí 1. Mája. Sadili rastlinky, formou prednášok sa dozvedeli ako sa zodpovedne správať k nášmu životnému prostrediu, ako nakladať s odpadmi, neničiť biodiverzitu.
Na Deň Zeme prišli zamestnanci aj deti do MŠ v zelenom tričku. V triedach sme sa porozprávali o ochrane prírody, o planéte Zem a pod., vyrobil sa s deťmi spoločný plagát zameraný na Deň Zeme. Nakúpili sa kvetináče, hlina a semienka a zasadili sme si v každej triede rastlinky ako pažítku, bazalku a pod. Pažítku aj žeruchu sme si potom s deťmi priebežne strihali a dávali na chlebík. Na dvore sa pozbierali odpadky, pozametali, pohrabali… Predškoláci boli na prechádzke a pozbierali nejaké odpadky aj v okolí MŠ. V rámci prechádzky sa predškoláci zastavili v COOP Jednote, kde sa im ukázalo ako a čo vyhadzovať do stroja na recyklovanie /fľaše a plechovky/.
- pomocný vychovávateľ -
MŠ sa zapojila do výzvy MŠVVaŠ SR: Pomocný vychovávateľ. Projekt je financovaný z Plánu obnovy a odolnosti v rámci pilotného overovania podporných opatrení do vzdelávania. Pomocný vychovávateľ podľa pokynov učiteľov materskej školy pomáhal pri: • adaptácii detí na prostredie materskej školy, • komunikácii s deťmi a ich zákonnými zástupcami, • prekonávaní architektonických bariér, • činnostiach zabezpečujúcich životosprávu (osobná hygiena, stravovanie, odpočinok), • obliekaní a vyzliekaní detí v rámci prípravy na pobyt vonku alebo odpočinok, • zabezpečovaní bezpečnosti a ochrany zdravia detí počas pobytu vonku a pri napr. sezónnych činnostiach, pri preprave hromadnými dopravnými prostriedkami, • udržiavaní pozornosti detí počas predprimárneho vzdelávania, • iných činnostiach súvisiacich s plnením školského vzdelávacieho programu.